torstai 16. toukokuuta 2013

Its summer time!!


Tänään on sekä iloinen että vähän haikea tunnelma. Syynä siihen se, että kauan odotettu VIIMEINEN KOULUPÄIVÄ tuli viihdoinkin :) Korjaan iseäni, se ei ole ihan viimeinen, sillä olen vasta ekan vuoden opiskelija ja tässä on vielä pitkät 2 ja puoli vuotta ahkeraa opiskelua jäljellä. Mutta täytyyhän tätä vähän hehkuttaa, nimittäin ensimmäisen vuoden liiketalouden opinnot Haaga-Heliassa ovat suoritettu! Parista kurssista saatu hylätty, mutta mikäs siinä, eikun uudestaan ensi vuonna :) Eikä keskiarvokaan ole huono, vaan vahva 3, josta iloitsen erityisesti :)
Nyt sitten istun Porvoo - Helsinki bussissa, ulkona on paras mahdollinen sää ja päässä on kesäajatukset. Ensi syksystä lähtien opiskelen ehkä Helsingissä, sillä olen hakenut vaihtoa. Kesäkuussa on pääsykoe, josta riippuu tulevaisuus. Nyt on sellainen olo, että kaikki on taas epäselvää, niin kuin viime vuonna. Ihan kuin olisin taas lukion viimeisellä ja ajattelisin, mitä mulle nyt käy, missä tulen asumaan, opiskelemaan, kenen kanssa ystävystyn...Viime vuonna tulin uuteen kaupunkiin, missä en tuntenut ketään valmiiksi, sain opiskelija-asunnon, josta tuli minun oma nurkkani, aloin opiskelemaan minulle ihan uusia asioita, joista en aikaisemmin edes ollut kiinnostunut. Tämä vuosi Porvoossa opetti minulle paljon uusia asioita.


5 asiaa, joita opin tämäm vuoden aikana Porvoossa


1.Tulin itsenäiseksi, opin päättämään omista asioistani
2.Opin sellaisia asioita kuin yritysmuodot, kvantitatiivinen tutkimusmenetelmä, budjetin laskeminen,   markkinointi, ranskan kielen alkeen ja monta montaa muuta oppiainetta
3.Sain uusia kavereita, jotka taas jokainen opettivat minulle jotain uutta
4.Opin pohdiskelemaan ja analysoimaan asioita 
5.Opin sen, että mikään ei onnistu, jos ei yritä. Ja sain tuntea sen oman menestyksen tunteen, kun saa esim. ranskasta 5/5 tai markkinoinnista 4/5 pitkän lukemisprosessin tuloksena.


Mitä tulee tapahtumaan seuraavaksi elämässän7, en tosiaankaan tiedä. Mutta sen tiedän, että tulen pärjäämään joka tapauksessa missä ikinä olenkin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti