perjantai 18. lokakuuta 2013

Syksysäätä ja siitä seuraavaa flunssaa

Löysin taas kirjoitusinspiraation pitkästä aikaa tälläisenä kylmänä ja synkkänä syksyisenä iltana. Kylmät säät vasta alkoivat, mutta minä olen jo ensimmäisten joukossa flunssassa...Inhottavaa. Pitikin sairastua juuri tähän aikaan, kun on työvuorojakin tulossa. Tänään sain itseäni vedettyä niskasta ja mentyä töihin aamuvuoroon, vaikka lämmin sänky ja päänsärky aamulla yrittivätkin pidätellä. Katsotaan, miten jaksan huomenna mennä taas aamuvuoroon. Syytän tästä, ehdottomasti, ilmastointia sisätiloissa. Eilen työpaikassani oli niin jäätävän kylmä ilmastointi päällä, että pari tuntia riitti siihen, että sain ensimmäiset flunssan oireet. Nyt sitten eilisestä asti olen yrittänyt torjua sen kaikilla mahdollisilla keinolla. Keinoni eivät varsinaisesti eroa mitenkään muiden ihmisten keinoilta, mm. paljon nesteitä, makaamista peittovuoren alla, kipu/kuumelääkkeiden käyttöä, kurkkupastilleja ja lepoa. Olen muutenkin hulluna teehen ja juon sitä joka päivä, mutta flunssan aikana teen kulutukseni kolminkertaistuu.

Vielä pari päivää sitten iloitsin syksystä ja ihastelin värejä ja luonnon  kauneutta tähän aikaan. Kahdessa päivässä se kaikki hävisi :( Melkein kaikki lehdet tippuivat, puut muuttuivat punaisista ruskeiksi ja kylmyys tuli aika äkkiä...Ja minä kuin luulin, että ehdin tässä vielä ottaa vielä vähän valokuvia syksyasuista ja luonnosta. No, pari valokuvaa kuitenkin ehdin ottaa :) 






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti