tiistai 23. huhtikuuta 2013

Time! I need time!

Aikaa, aikaa, AIKAA, miksei sitä ole ikinä tarpeeksi? Mihin se aina katoaa niin nopeasti? Joka ikinen päivä sama juttu, aamulla miettii, että koulu loppuu tänään suht. aikaisin, joten mulla on aikaa tehdä kaikki, mitä minun pitäisi tehdä. Mut ei! Sitten tulee kotiin ja ajattelee: "no tässähän on vielä 6 tuntia ennen nukkumaanmenoa, kyllähän siinä ajassa ehtii tehdä vaikka mitä". Ei se vaan ikinä onnistu noin...Koska siitä kuudesta tunnista pitää muistaa vähentää yksi tunti (ja mun tapauksessa 2h) ruuan valmistukseen ja ruokailuun, 30 min suihkussa käymiseen illalla ja sitten menee vielä jokin aikaa lukiessaan lempikirjaa/katsoessaan lempisarjaa (mun tapauksessa simpsoneita tai gossip girliä, jotka toimivat eräänlaisina ajatusten tappaajina ja keinoina rentoutumiseen). Yhtäkkiä sen huomaa, että kello on jo 21, eikä silloin enää tee mieli tehdä mitään hyödyllistä, kuten opiskelua. Ja näin se kierre menee. Huonoimmassa tapauksessa se on se mitä minulle käy, kun viikon päästä on koe ja siihen pitäisi valmistautua ja minun joka päivän järjestys menee edellä mainitun esimerkin mukaan.

Olen joskus aikaisemmin jopa yrittänyt tehdä jonkinlaisen kaavamaisen lukujärjestyksen, jossa kirjoitin mitä teen tasantarkkaan mihin aikaan, mutta ei sellaiset toimi, ainakaan minulle, joten luovuin siitä toimenpiteestä. 

Tänään sitten tää sujui kerrankin niin, että ehdin tehdä hyödyllistäkin eli lukea kansantalouden tenttiin, joka on  VASTA 12 päivän kuluttua! Huomaa edistymisen, en yleensä aloita noin aikaisin lukemista ja nyt olen havainnut, että ihan turhaan. Se on nimittäin paljon helpompaa jäsentää sen, kun lukea 300 sivuinen kirja (mikä ei ole edes aina pahin) kahdessa päivässä. Tuntuu, kyllä, kerta kaikkiaan upealta tää, että olen nyt lukenut kolmisen tuntia kansantaloutta taoutta ja tehnyt muistiinpanoja ja jopa oppinut jotain. Suosittelen! =)

Ja nyt menen palkitsemaan itseäni sillä, että aion panna aivot narikkaan ja katsoa Simpsoneita =) 


1 kommentti:

  1. IIH, söpöö. <3 Uskon että kansantalouden opettaja arvostaa panostustasi ;)

    - Lisa

    VastaaPoista